zarządzanie budynkiem bms

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 10

Jest dosyć rozpowszechnione mniemanie, że współpraca domu i szkoły istnieje już tam, gdzie rodzice w porozumieniu z nauczycielami szkoły obmyślają sposoby, mające zapewnić pomyślne wyniki nauki i wychowania ich dziecka. I to już jest dobre, ale to jeszcze nie wszystko. Cóż bowiem w takich wypadkach skłania rodziców do tego, iż szukają porozumienia z nauczycielem ? [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 8

Czas, spędzany przez dziecko w szkole, jest stosunkowo krótki, rodzice zaś w warunkach normalnych mają sposobność znacznie dłużej przebywać ze swymi dziećmi. Ale za to u rodziców praca zawodowa najczęściej nie zbiega się z pracą wychowawczą i nie pogłębia jej, to też poczynania ich wychowawcze, dyktowane przez intuicję lub zwyczaj i tradycję, a niepoddawane kontroli [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 3

Praca tych dwu czynników wychowawczych powinna być zatem skoordynowana. Lecz niestety! współpracy tej aż nazbyt często niema. Nie przywykli do niej rodzice, którzy sami przeszli szkołę zaborców, a do szkoły polskiej w odrodzonej ojczyźnie nie umieją się jeszcze należycie ustosunkować. Ale są jeszcze inne a liczne powody braku tej współpracy. Nie tak dawno jeszcze szkoła [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 7

I póki trwa taki stan, często się zdarza, że opinia domu rodzicielskiego odbiega daleko od opinii, jaka ustala się o dziecku w szkole. Utrudnia to prawdziwą współpracę, wywołuje oburzenie jednej strony na drugą, powiększa rozdział między domem a szkołą. Ale trzeba chcieć zrozumieć przyczyny, składające się na to, że taka różnica zdań powstać musi w [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 2

Nieufność, jaka odgrywa rolę w tern zdarzeniu, charakteryzuje – niestety – w wielu wypadkach wzajemny stosunek domu rodzicielskiego i szkoły w czasach dzisiejszych. Ale prawdziwi przyjaciele młodzieży, zarówno ze sfer rodzicielskich, jak i szkolnych, muszą sobie życzyć, aby ta noc nieufności minęła jak najprędzej i aby w ich stosunkach wzajemnych nastał jasny dzień. Przyniesie on [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 13

Kara cielesna stanowi najważniejszą pozycję w inwentarzu pewnego rodzaju pedagogii. Kto sądzi, że nie może zrezygnować z takiej metody postępowania z wychowankiem, powinien ją traktować przynajmniej jako środek ostateczny, a to już chociażby dla tej przyczyny, że chłosta z łatwością pociąga za sobą częstokroć liczne uboczne skutki dla „obrabianego” tą metodą wychowanka wielce szkodliwe. Przede [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 9

Jakże te różnice i sprzeczności usunąć lub wyrównać? Skoro przy największych wysiłkach ogarniamy jedną tylko stronę świata dziecięcego, to należy się wstrzymać od ostatecznego formułowania swego sądu o dziecku, póki nie wypełnimy istniejących z pewnością luk własnej obserwacji przez spostrzeżenia strony drugiej. Ale na to potrzeba współpracy, nie tej płytkiej, powierzchownej, lecz będącej wynikiem głęboko [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 6

Ujemny wpływ licznych czynników destrukcyjnych na wychowanie domaga się przeciwdziałania. Śród zmienionych warunków życia dojrzał postulat, aby sprawą wychowania zajęła się szkoła. Rozbrzmiewają głosy, domagające się, aby nawet nauczanie w jak największej mierze zostało podporządkowane w szkole jej zadaniom wychowawczym. I szkoła zdecydowała się już na to, aby nie poprzestawać na oddziaływaniu wychowawczym przez nauczanie. [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 15

Przewaga przymusu w wychowaniu sprzeciwia się duchowi czasu. Jesteśmy świadkami wielkich zmian, jakie zaszły w układzie stosunków społecznych. Dokonało się przesunięcie w ustroju od samowładztwa do demokracji. Zmiany te znalazły odbicie nawet w wewnętrznym życiu wojska i przebudowie karności wojskowej. Ludzie nie chcą być bezwolnym narzędziem w ręku swej zwierzchności, chcą natomiast wiedzieć, dlaczego ma [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 1

Do czego można by przyrównać wzajemny stosunek domu rodzicielskiego i szkoły? Gdy stawiam to pytanie, przypomina mi się opowieść o zdarzeniu, które pono miało miejsce kiedyś w Łowiczu na jednym z dorocznych jarmarków świętojańskich na konie, sławnych ongi na pół Europy. W izbie podrzędnego zajazdu, na poddaszu, nocował jakiś przyjezdny. Było już dobrze po północy, [&hellip

zarządzanie budynkiem bms

Czytaj dalej...

zarządzanie budynkiem bms

podnośnik koszowy rzeszów
podnośniki rzeszów
wycinka drzew rzeszów
zwyżka rzeszów
usługi zwyżką rzeszów
wynajem zwyżki rzeszów
tłumacz rzeszów
biuro tłumaczeń rzeszów
tłumaczenia rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów niemiecki
tłumacz przysięgły rzeszów angielski
tłumaczenia przysięgłe rzeszów