płyty niezapalne

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 10

Jest dosyć rozpowszechnione mniemanie, że współpraca domu i szkoły istnieje już tam, gdzie rodzice w porozumieniu z nauczycielami szkoły obmyślają sposoby, mające zapewnić pomyślne wyniki nauki i wychowania ich dziecka. I to już jest dobre, ale to jeszcze nie wszystko. Cóż bowiem w takich wypadkach skłania rodziców do tego, iż szukają porozumienia z nauczycielem ? [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 20

Dzieci padają niechybnie ofiarą każdego dramatu małżeńskiego: pozbawione radości życia i ostoi moralnej, zachwiane w wierze w ideał etyczny i religijny, zarażone pesymizmem życiowym, schodzą łatwo z drogi prawej na bezdroża i przyczyniają szkole największe trudności. Przeżycia i wrażenia lat dziecięcych decydują zazwyczaj o linii kształtowania się charakteru człowieka na całe jego życie. I nie [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 16

Ale i użycie siły wewnętrznej staje się coraz trudniejsze. Wszak autorytet starszych, jako takich, wobec młodzieży zachwiał się, niekiedy zaś znikł zupełnie. W oczach młodzieży autorytet szkoły, jako instytucji godnej szacunku i uświęconej tradycją, jest często niewielki. Wobec dawnych autorytetów młodzież zajmuje stanowisko krytyczne, nosząc się niekiedy z uczuciem swej równowartości, a nawet wyższości. Nauczyciel [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 14

Ale system nadmiernej albo wyłącznej surowości w ogóle również nie da się dziś niczym usprawiedliwić. Posługująca się nim pedagogika autorytatywna domaga się natychmiastowego, bezwzględnego posłuchu, uciekając się do autorytetu siły, chociaż nie zawsze i nie wyłącznie siły fizycznej. W jej pojęciu legitymacją autorytetu jest godność rodzicielska, urząd piastowany np. w szkole, stanowisko społeczne, wiek, wreszcie [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 19

Raczej przeciwnie: wszelkie inne braki, odczuwane w domu rodzicielskim, będą sowicie pokryte przez miłość i zachętę, których wpływ dobroczynny budzi ufność i zdrową wrażliwość, stwarzając najlepsze podłoże do oddziaływania dalszych dodatnich wpływów wychowawczych. Za miłość dziecko odpłaca również miłością, przygotowując w sobie grunt do kultywowania wartości społecznych. Na dzieciach nie przejdzie to nigdy bez śladu, [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 5

Ale dom w ogóle coraz rzadziej jest jeszcze domem w dawnym tego słowa znaczeniu, warunki mieszkaniowe stały się trudne i męczące, a w tym tzw. domu matka często nie oddaje się już zajęciom gospodarskim. Dzieci pozostają coraz częściej bez opieki rodziców, a energia ich wyładowuje się w formach, jakie nasuwa im przypadek, sztuczne zarządzenie starszych [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 15

Przewaga przymusu w wychowaniu sprzeciwia się duchowi czasu. Jesteśmy świadkami wielkich zmian, jakie zaszły w układzie stosunków społecznych. Dokonało się przesunięcie w ustroju od samowładztwa do demokracji. Zmiany te znalazły odbicie nawet w wewnętrznym życiu wojska i przebudowie karności wojskowej. Ludzie nie chcą być bezwolnym narzędziem w ręku swej zwierzchności, chcą natomiast wiedzieć, dlaczego ma [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 9

Jakże te różnice i sprzeczności usunąć lub wyrównać? Skoro przy największych wysiłkach ogarniamy jedną tylko stronę świata dziecięcego, to należy się wstrzymać od ostatecznego formułowania swego sądu o dziecku, póki nie wypełnimy istniejących z pewnością luk własnej obserwacji przez spostrzeżenia strony drugiej. Ale na to potrzeba współpracy, nie tej płytkiej, powierzchownej, lecz będącej wynikiem głęboko [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 6

Ujemny wpływ licznych czynników destrukcyjnych na wychowanie domaga się przeciwdziałania. Śród zmienionych warunków życia dojrzał postulat, aby sprawą wychowania zajęła się szkoła. Rozbrzmiewają głosy, domagające się, aby nawet nauczanie w jak największej mierze zostało podporządkowane w szkole jej zadaniom wychowawczym. I szkoła zdecydowała się już na to, aby nie poprzestawać na oddziaływaniu wychowawczym przez nauczanie. [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 12

Byłoby co prawda w niejednej rodzinie o wiele lepiej, a przynajmniej o wiele mniej źle, niż jest obecnie, gdyby praca wychowawcza oparta była na uświęconym przez tradycję zwyczaju: byłaby w tym pewna ciągłość. Wychowanie takie uchodzi pospolicie za rzecz chwalebną, zupełnie normalną, usprawiedliwioną i rozumną. Musimy wszakże życzyć sobie więcej. Dobra do niedawna zasada: „Czyń [&hellip

płyty niezapalne

Czytaj dalej...

płyty niezapalne

podnośnik koszowy rzeszów
podnośniki rzeszów
wycinka drzew rzeszów
zwyżka rzeszów
usługi zwyżką rzeszów
wynajem zwyżki rzeszów
tłumacz rzeszów
biuro tłumaczeń rzeszów
tłumaczenia rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów niemiecki
tłumacz przysięgły rzeszów angielski
tłumaczenia przysięgłe rzeszów