płyta osb niepalna sf-b

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 8

Czas, spędzany przez dziecko w szkole, jest stosunkowo krótki, rodzice zaś w warunkach normalnych mają sposobność znacznie dłużej przebywać ze swymi dziećmi. Ale za to u rodziców praca zawodowa najczęściej nie zbiega się z pracą wychowawczą i nie pogłębia jej, to też poczynania ich wychowawcze, dyktowane przez intuicję lub zwyczaj i tradycję, a niepoddawane kontroli [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 4

Powaga tych norm zachwiała się wszakże z rozlicznych powodów. Uprzemysłowienie kraju, rozwój wielkich miast, udoskonalenie środków komunikacji stały się przyczyną głębokich zmian w życiu społeczeństwa. Nabrało ono charakteru gorączkowego, zwłaszcza w dziedzinie warunków pracy. Przeżycia osobiste z czasu wielkiej wojny i z okresu powojennego wytworzyły egoizm wśród mas. Inflacja waluty, zubożenie szerokich warstw, nadmierne wzbogacenie [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 1

Do czego można by przyrównać wzajemny stosunek domu rodzicielskiego i szkoły? Gdy stawiam to pytanie, przypomina mi się opowieść o zdarzeniu, które pono miało miejsce kiedyś w Łowiczu na jednym z dorocznych jarmarków świętojańskich na konie, sławnych ongi na pół Europy. W izbie podrzędnego zajazdu, na poddaszu, nocował jakiś przyjezdny. Było już dobrze po północy, [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 14

Ale system nadmiernej albo wyłącznej surowości w ogóle również nie da się dziś niczym usprawiedliwić. Posługująca się nim pedagogika autorytatywna domaga się natychmiastowego, bezwzględnego posłuchu, uciekając się do autorytetu siły, chociaż nie zawsze i nie wyłącznie siły fizycznej. W jej pojęciu legitymacją autorytetu jest godność rodzicielska, urząd piastowany np. w szkole, stanowisko społeczne, wiek, wreszcie [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 12

Byłoby co prawda w niejednej rodzinie o wiele lepiej, a przynajmniej o wiele mniej źle, niż jest obecnie, gdyby praca wychowawcza oparta była na uświęconym przez tradycję zwyczaju: byłaby w tym pewna ciągłość. Wychowanie takie uchodzi pospolicie za rzecz chwalebną, zupełnie normalną, usprawiedliwioną i rozumną. Musimy wszakże życzyć sobie więcej. Dobra do niedawna zasada: „Czyń [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 9

Jakże te różnice i sprzeczności usunąć lub wyrównać? Skoro przy największych wysiłkach ogarniamy jedną tylko stronę świata dziecięcego, to należy się wstrzymać od ostatecznego formułowania swego sądu o dziecku, póki nie wypełnimy istniejących z pewnością luk własnej obserwacji przez spostrzeżenia strony drugiej. Ale na to potrzeba współpracy, nie tej płytkiej, powierzchownej, lecz będącej wynikiem głęboko [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 11

Więc szkoła musi dążyć do tego, aby egoizm rodzicielski, zamykający się w trosce o własne dziecko jedynie, ustąpił miejsca tendencjom szlachetniejszym, społecznym. Dobrą po temu wolę u rodziców można zawsze prawie budzić i wzmacniać, a gdy się to stanie, i egoizm rodziców będzie przełamany, rozszerzy się ich widnokrąg, a pogłębi współpraca. Wysiłków swych rodzice nie [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 13

Kara cielesna stanowi najważniejszą pozycję w inwentarzu pewnego rodzaju pedagogii. Kto sądzi, że nie może zrezygnować z takiej metody postępowania z wychowankiem, powinien ją traktować przynajmniej jako środek ostateczny, a to już chociażby dla tej przyczyny, że chłosta z łatwością pociąga za sobą częstokroć liczne uboczne skutki dla „obrabianego” tą metodą wychowanka wielce szkodliwe. Przede [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 20

Dzieci padają niechybnie ofiarą każdego dramatu małżeńskiego: pozbawione radości życia i ostoi moralnej, zachwiane w wierze w ideał etyczny i religijny, zarażone pesymizmem życiowym, schodzą łatwo z drogi prawej na bezdroża i przyczyniają szkole największe trudności. Przeżycia i wrażenia lat dziecięcych decydują zazwyczaj o linii kształtowania się charakteru człowieka na całe jego życie. I nie [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 18

Tymczasem celowa i świadoma praca wychowawcza dąży do wyrabiania u dziecka wiary w siebie przez częste pochwały i przez uznanie wobec najmniejszych nawet dodatnich postępków i czynów dziecka. Należy szukać sposobności, aby dziecko pochwalić i okazać mu uznanie dorosłych, a w tym celu trzeba mu ułatwiać osiągnięcie pomyślnych wyników przy czynionych przez nie wysiłkach, nie [&hellip

płyta osb niepalna sf-b

Czytaj dalej...

płyta osb niepalna sf-b

podnośnik koszowy rzeszów
podnośniki rzeszów
wycinka drzew rzeszów
zwyżka rzeszów
usługi zwyżką rzeszów
wynajem zwyżki rzeszów
tłumacz rzeszów
biuro tłumaczeń rzeszów
tłumaczenia rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów niemiecki
tłumacz przysięgły rzeszów angielski
tłumaczenia przysięgłe rzeszów