napisy w kamieniu rzeszów

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 13

Kara cielesna stanowi najważniejszą pozycję w inwentarzu pewnego rodzaju pedagogii. Kto sądzi, że nie może zrezygnować z takiej metody postępowania z wychowankiem, powinien ją traktować przynajmniej jako środek ostateczny, a to już chociażby dla tej przyczyny, że chłosta z łatwością pociąga za sobą częstokroć liczne uboczne skutki dla „obrabianego” tą metodą wychowanka wielce szkodliwe. Przede [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 6

Ujemny wpływ licznych czynników destrukcyjnych na wychowanie domaga się przeciwdziałania. Śród zmienionych warunków życia dojrzał postulat, aby sprawą wychowania zajęła się szkoła. Rozbrzmiewają głosy, domagające się, aby nawet nauczanie w jak największej mierze zostało podporządkowane w szkole jej zadaniom wychowawczym. I szkoła zdecydowała się już na to, aby nie poprzestawać na oddziaływaniu wychowawczym przez nauczanie. [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 2

Nieufność, jaka odgrywa rolę w tern zdarzeniu, charakteryzuje – niestety – w wielu wypadkach wzajemny stosunek domu rodzicielskiego i szkoły w czasach dzisiejszych. Ale prawdziwi przyjaciele młodzieży, zarówno ze sfer rodzicielskich, jak i szkolnych, muszą sobie życzyć, aby ta noc nieufności minęła jak najprędzej i aby w ich stosunkach wzajemnych nastał jasny dzień. Przyniesie on [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 20

Dzieci padają niechybnie ofiarą każdego dramatu małżeńskiego: pozbawione radości życia i ostoi moralnej, zachwiane w wierze w ideał etyczny i religijny, zarażone pesymizmem życiowym, schodzą łatwo z drogi prawej na bezdroża i przyczyniają szkole największe trudności. Przeżycia i wrażenia lat dziecięcych decydują zazwyczaj o linii kształtowania się charakteru człowieka na całe jego życie. I nie [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 4

Powaga tych norm zachwiała się wszakże z rozlicznych powodów. Uprzemysłowienie kraju, rozwój wielkich miast, udoskonalenie środków komunikacji stały się przyczyną głębokich zmian w życiu społeczeństwa. Nabrało ono charakteru gorączkowego, zwłaszcza w dziedzinie warunków pracy. Przeżycia osobiste z czasu wielkiej wojny i z okresu powojennego wytworzyły egoizm wśród mas. Inflacja waluty, zubożenie szerokich warstw, nadmierne wzbogacenie [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 16

Ale i użycie siły wewnętrznej staje się coraz trudniejsze. Wszak autorytet starszych, jako takich, wobec młodzieży zachwiał się, niekiedy zaś znikł zupełnie. W oczach młodzieży autorytet szkoły, jako instytucji godnej szacunku i uświęconej tradycją, jest często niewielki. Wobec dawnych autorytetów młodzież zajmuje stanowisko krytyczne, nosząc się niekiedy z uczuciem swej równowartości, a nawet wyższości. Nauczyciel [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 9

Jakże te różnice i sprzeczności usunąć lub wyrównać? Skoro przy największych wysiłkach ogarniamy jedną tylko stronę świata dziecięcego, to należy się wstrzymać od ostatecznego formułowania swego sądu o dziecku, póki nie wypełnimy istniejących z pewnością luk własnej obserwacji przez spostrzeżenia strony drugiej. Ale na to potrzeba współpracy, nie tej płytkiej, powierzchownej, lecz będącej wynikiem głęboko [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 19

Raczej przeciwnie: wszelkie inne braki, odczuwane w domu rodzicielskim, będą sowicie pokryte przez miłość i zachętę, których wpływ dobroczynny budzi ufność i zdrową wrażliwość, stwarzając najlepsze podłoże do oddziaływania dalszych dodatnich wpływów wychowawczych. Za miłość dziecko odpłaca również miłością, przygotowując w sobie grunt do kultywowania wartości społecznych. Na dzieciach nie przejdzie to nigdy bez śladu, [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 3

Praca tych dwu czynników wychowawczych powinna być zatem skoordynowana. Lecz niestety! współpracy tej aż nazbyt często niema. Nie przywykli do niej rodzice, którzy sami przeszli szkołę zaborców, a do szkoły polskiej w odrodzonej ojczyźnie nie umieją się jeszcze należycie ustosunkować. Ale są jeszcze inne a liczne powody braku tej współpracy. Nie tak dawno jeszcze szkoła [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 5

Ale dom w ogóle coraz rzadziej jest jeszcze domem w dawnym tego słowa znaczeniu, warunki mieszkaniowe stały się trudne i męczące, a w tym tzw. domu matka często nie oddaje się już zajęciom gospodarskim. Dzieci pozostają coraz częściej bez opieki rodziców, a energia ich wyładowuje się w formach, jakie nasuwa im przypadek, sztuczne zarządzenie starszych [&hellip

napisy w kamieniu rzeszów

Czytaj dalej...

napisy w kamieniu rzeszów

podnośnik koszowy rzeszów
podnośniki rzeszów
wycinka drzew rzeszów
zwyżka rzeszów
usługi zwyżką rzeszów
wynajem zwyżki rzeszów
tłumacz rzeszów
biuro tłumaczeń rzeszów
tłumaczenia rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów niemiecki
tłumacz przysięgły rzeszów angielski
tłumaczenia przysięgłe rzeszów