medalówki

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 6

Ujemny wpływ licznych czynników destrukcyjnych na wychowanie domaga się przeciwdziałania. Śród zmienionych warunków życia dojrzał postulat, aby sprawą wychowania zajęła się szkoła. Rozbrzmiewają głosy, domagające się, aby nawet nauczanie w jak największej mierze zostało podporządkowane w szkole jej zadaniom wychowawczym. I szkoła zdecydowała się już na to, aby nie poprzestawać na oddziaływaniu wychowawczym przez nauczanie. [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 2

Nieufność, jaka odgrywa rolę w tern zdarzeniu, charakteryzuje – niestety – w wielu wypadkach wzajemny stosunek domu rodzicielskiego i szkoły w czasach dzisiejszych. Ale prawdziwi przyjaciele młodzieży, zarówno ze sfer rodzicielskich, jak i szkolnych, muszą sobie życzyć, aby ta noc nieufności minęła jak najprędzej i aby w ich stosunkach wzajemnych nastał jasny dzień. Przyniesie on [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 19

Raczej przeciwnie: wszelkie inne braki, odczuwane w domu rodzicielskim, będą sowicie pokryte przez miłość i zachętę, których wpływ dobroczynny budzi ufność i zdrową wrażliwość, stwarzając najlepsze podłoże do oddziaływania dalszych dodatnich wpływów wychowawczych. Za miłość dziecko odpłaca również miłością, przygotowując w sobie grunt do kultywowania wartości społecznych. Na dzieciach nie przejdzie to nigdy bez śladu, [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 11

Więc szkoła musi dążyć do tego, aby egoizm rodzicielski, zamykający się w trosce o własne dziecko jedynie, ustąpił miejsca tendencjom szlachetniejszym, społecznym. Dobrą po temu wolę u rodziców można zawsze prawie budzić i wzmacniać, a gdy się to stanie, i egoizm rodziców będzie przełamany, rozszerzy się ich widnokrąg, a pogłębi współpraca. Wysiłków swych rodzice nie [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 13

Kara cielesna stanowi najważniejszą pozycję w inwentarzu pewnego rodzaju pedagogii. Kto sądzi, że nie może zrezygnować z takiej metody postępowania z wychowankiem, powinien ją traktować przynajmniej jako środek ostateczny, a to już chociażby dla tej przyczyny, że chłosta z łatwością pociąga za sobą częstokroć liczne uboczne skutki dla „obrabianego” tą metodą wychowanka wielce szkodliwe. Przede [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 18

Tymczasem celowa i świadoma praca wychowawcza dąży do wyrabiania u dziecka wiary w siebie przez częste pochwały i przez uznanie wobec najmniejszych nawet dodatnich postępków i czynów dziecka. Należy szukać sposobności, aby dziecko pochwalić i okazać mu uznanie dorosłych, a w tym celu trzeba mu ułatwiać osiągnięcie pomyślnych wyników przy czynionych przez nie wysiłkach, nie [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 12

Byłoby co prawda w niejednej rodzinie o wiele lepiej, a przynajmniej o wiele mniej źle, niż jest obecnie, gdyby praca wychowawcza oparta była na uświęconym przez tradycję zwyczaju: byłaby w tym pewna ciągłość. Wychowanie takie uchodzi pospolicie za rzecz chwalebną, zupełnie normalną, usprawiedliwioną i rozumną. Musimy wszakże życzyć sobie więcej. Dobra do niedawna zasada: „Czyń [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 9

Jakże te różnice i sprzeczności usunąć lub wyrównać? Skoro przy największych wysiłkach ogarniamy jedną tylko stronę świata dziecięcego, to należy się wstrzymać od ostatecznego formułowania swego sądu o dziecku, póki nie wypełnimy istniejących z pewnością luk własnej obserwacji przez spostrzeżenia strony drugiej. Ale na to potrzeba współpracy, nie tej płytkiej, powierzchownej, lecz będącej wynikiem głęboko [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 10

Jest dosyć rozpowszechnione mniemanie, że współpraca domu i szkoły istnieje już tam, gdzie rodzice w porozumieniu z nauczycielami szkoły obmyślają sposoby, mające zapewnić pomyślne wyniki nauki i wychowania ich dziecka. I to już jest dobre, ale to jeszcze nie wszystko. Cóż bowiem w takich wypadkach skłania rodziców do tego, iż szukają porozumienia z nauczycielem ? [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

Czego szkoła oczekuje od rodziców cz. 17

Tak np. przeciętna wzrostu chłopca trzynastoletniego jest mniejsza obecnie o 10 cm, a przeciętna jego wagi o 3,2 kg, niż w latach przedwojennych. Są to fakty stwierdzone obiektywnie, nasuwające wniosek, że zasób sił nerwowych i wrażliwość młodzieży powojennej przedstawia się inaczej, niż u pokoleń dawniejszych. Różnica zaś wypada na niekorzyść młodzieży teraźniejszej. A stąd nasuwa [&hellip

medalówki

Czytaj dalej...

medalówki

podnośnik koszowy rzeszów
podnośniki rzeszów
wycinka drzew rzeszów
zwyżka rzeszów
usługi zwyżką rzeszów
wynajem zwyżki rzeszów
tłumacz rzeszów
biuro tłumaczeń rzeszów
tłumaczenia rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów niemiecki
tłumacz przysięgły rzeszów angielski
tłumaczenia przysięgłe rzeszów